czwartek, 23 czerwca 2011

Wybory Best Model of Poland 1994 - 1996

Konkurs dla modelek "Best Model of the World"  organizowany jest od 1990 r. w Istambule w Turcji (w latach 2009-2010 r. gospodarzem była Bułgaria). Od początku pojawiały się w nim Polki, znane często z konkursów Miss Polonia.




Polskimi delegatkami były:
1990 r. - Elżbieta Lebioda,
1992 r. - Bea Jarzyńska,
1994 r. - Agnieszka Duda,
1995 r. - Agnieszka Jarocka,
1996 r. - Karolina Bednarz,
1997 r. - Katarzyna Mikulska;
1999 r. - Małgorzata Stuczyńska;
2002 r. - Agnieszka Cupiał;
2009 r. - Masza Branicka;
2010 r. - Katarzyna Gamracy.

Kilku z nich udało się zdobyć wyróżnienia - pierwsza była Elżbieta Lebioda, która została uznana za najładniejszą i najbardziej czarującą modelkę (Best Face i Best Charm). Tytuł Best Charm zdobyła też Małgorzata Stuczyńska.
Natomiast 3 punktowane miejsca dla Polski przypadły na lata 1994-1996. W tych latach agencja Link Models zorganizowała wybory Best Model of Poland, wyłaniające najbardziej profesjonalną i najpiękniejszą polską modelkę oraz oficjalną polską delegatkę na ten światowy konkurs. Finały relacjonowane były w programie Link Journal na Polsacie. Brały w nim udział tylko zawodowe modelki w wieku 18-26 lat.


Rok 1994

Koncert galowy odbył się 10 listopada 1994 r.; eliminacje rozpoczęły się dwa miesiące wcześniej. Ostatecznie na scenie w Teatrze Małym zaprezentowało się 18 dziewczyn. Konkurs poprowadził Zbigniew Krajewski.

W pierwszym wyjściu kandydatki zaprezentowały się we własnych strojach. Większość wybrała czarne, obcisłe sukienki.

Wygrała 23-letnia Agnieszka Duda z Bielska-Białej (Top10 Miss Polski`90).
Oprócz tytułu Best Model of Poland`94 otrzymała telewizor, magnetowid i wycieczkę zagraniczną oraz prawo do reprezentowania Polski na konkursie Best Model of the World`94 w Instambule.


Agnieszka Duda


Ponadto tytułami I i II Wicemiss wyróżniono: Agnieszkę Pachałko (Miss Polski`93) oraz Monikę Mazurkiewicz.

Na światowym konkursie Agnieszka Duda została wybrana Best Model of Europe`94.





Rok 1995

Polską edycję konkursu wygrała Agnieszka Jarocka.
Na finale Best Model of the World`95 otrzymała tytuł I Wicemiss.


Agnieszka Jarocka


Rok 1996

Z 800 modelek, które zgłosiły się do konkursu wybrano 20 finalistek. Przygotowywały się one do konkursu na zgrupowaniu pod okiem francuskiego choreografa Christophera Carrere. W jury konkursu znaleźli się przedstawiciele największych agencji modelek na świecie, Prezes Best Model of the World - Erkan Ozerman, Prezes IMTA - Helen Rogers, Best Model of the World`95 Muriel Letacq, Best Model of Poland`95 Agnieszka Jarocka i inni.

Finał odbył się 8 czerwca w warszawskim hotelu "Victoria".

Modelki zaprezentowały się w kolekcjach firm polskich (np. MOLTON) oraz francuskich (np. BALENCIAGA).

Wygrała 17-letnia Karolina Bednarz, modelka agencji Link, która brała już udział w dużych pokazach mody m. in. Paco Rabanne.

Tytuł I Wicemiss przyznano Renacie Jeżewicz (I Wicemiss Polski`93), a II Wicemiss, Best Face i Best Photo - Joannie Kozowy (późniejszej finalistce Miss Polonia`97).

Ponadto Best Friend została Agnieszka Potęga, Best Grace Patrycja Hollis a Best Body Patrycja Wajda.

Dwa tygodnie po finale Karolina Bednarz rozpoczęła pracę w Paryżu w agencji METROPOLITAN, debiutując w sukni ślubnej podczas pokazów Haute Couture.

Na konkursie Best Model of the World`96 otrzymała tytuł II Wicemiss.


Finał Best Model of Poland`96 i Karolina Bednarz


Wśród finalistek trzech polskich edycji ze znanych twarzy znalazły się też: Joanna Brykczyńska (zdobyła tytuł Best Body), Ewa Kindla, Magdalena Osińska, Marlena Skóra, Małgorzata Prząda.

20 komentarzy:

  1. Witam.
    Coś mnie ostatnio wzieło na wspomnienia i odszukałam artykuł na temat "Best Model of Poland".Ja brałam udział w 1996 roku i znalazłam siebie na powyższym zdjęciu,siedzę na krześle z numerem 14, z laską z numerem 15 stoi po mojej lewej stronie byłam razem w pokoju i bardzo się polubiłyśmy,jak dobrze pamiętam to była jeszcze z nami w pokoju z dziewczyna z Częstochowy.Szkoda,że te kontakty się pourywały :( Pozdrawiam wszystkie dziewczyny z tej edycji.Aga


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej. A.kto mnie pamieta? Chetnie powspominam �� Aga

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Pamiętam Cię. Miałaś jasne włosy do ucha. Bardzo fotogeniczna.ja też miałam krótkie włosy.

      Usuń
  3. w konkursie brała też udział Ewa Kindla późniejsza wicemiss tourism international of the World i uczestniczka Mrs World.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak skontaktowac sie zEWA KINDLA.KRYSTYNA,

      Usuń
    2. Może to przeczyta i się zgłosi, albo ktoś z czytelników pomoże. Ja namiarów nie znam.

      Usuń
  4. Moge podarowac waszemu blogowi notatke (skan z prasy) ze zdjeciem z finalu Best Model of Poland 1994. Czy nie macie cos podobnego o miedzynarodowym konkursie BM of the World 1996?

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie znalazlem tu kontaktow blogera

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę: polskie.miss@op.pl

      Usuń
    2. Ja też poproszę. Brałam udział w tym konkursie miałam krótkie włosy. Jako jedyna chyba. milalee.art@gmail.com
      Dziękuję

      Usuń
  6. Hej... Brałam udział w 1996 w konkursie jest Model od Poland. Byłyśmy niektóre też na zgrupowaniach modelek pamiętacie ;)? Mam jeszcze gdzie jakieś zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej. Tak pamietam. Chetnie obejrze i powspominam. Ja mam jakies zdjecia,ale bardziej z pokazu Pacco Rabane z 1996r. Aga z nr.14 ��

      Usuń
    2. Podeslalabys mi zdjecia z Pokazu Paco Rabanne. Brałam w nim udział. Pozdrawiam. Małgosia. milalee.art@gmail.com

      Usuń
  7. Milo by było powspominać. Wstaw zdjecia Jesli masz jeszcze jakieś 😊

    OdpowiedzUsuń
  8. W 1995r.miałem okazję podróżować pociągiem z Miss Agnieszką Jarocką i Joanną Zembrzuską. Jechałem wtedy na egzaminy w Szkole Policyjnej w Pile. Sympatyczne spotkanie w przedziale i nawet możliwość podejrzenia przebierania Modelek (nadeszła burza i dziewczyny zmieniły sukienki na spodnie). Dostałem nawet wtedy zdjęcie z autografem od Agnieszki, ale koledzy w pracy mi zwinęli 😉 Może urocze Dziewczyny pamiętają jeszcze młodego gliniarza ze skryptami. Pozdrawiam serdecznie🙂🤚♥️

    OdpowiedzUsuń
  9. Hej. Ma ktoś zdjęcia z Best Model of Poland 96? Brałam udzial w tej edycji. Mogę podać maila do siebie. Pozdrawiam 🙂

    OdpowiedzUsuń