środa, 22 czerwca 2011

Elżbieta Lebioda na wyborach Queen of the World`89

Pierwsze zwycięstwo Polki na międzynarodowym konkursie!


W październiku 1989 r. tytuł Królowej Świata (Queen of the World) w Kurhausie w Baden-Baden, pokonując 40 rywalek, zdobyła  Elżbieta Lebioda!

 




Nagrodą był jeep Mitsubishi.

Elżbieta Lebioda wspomina:

Przez miesiąc jeździłyśmy po całym RFN. W różnych miastach odbywały się imprezy połączone z lokalnymi konkursami, podczas których publiczność głosowała na najpiękniejszą. Poza tym zapraszano nas na występy do telewizji. Spałyśmy po 3-4 godziny na dobę.

Kilka z tych wstępnych konkursów Elżbieta wygrała.

Byłam tym wszystkim tak zmęczona, że przed jedną z prób konkursu głównego... zemdlałam. Przyjechało pogotowie i zabrało mnie do szpitala. Nie brałam udziału w próbie generalnej, ale na szczęście w końcu jakoś doszłam do siebie. W gazetach potem pokazywano mi tytuły: "Rano chora - wieczorem zdobywa tytuł Królowej Świata".

W momencie koronacji miałam łzy w oczach i ... byłam szczerze zaskoczona.  Niemcy zorganizowali to z ogromnym zmysłem dramaturgicznym. W finale było 10 dziewcząt, spośród których sklasyfikowano 5. Odczytują: piąte miejsce zajęła ta, czwarte - tamta. Kiedy ogłoszono, że drugie miejsce zajęła Miss RFN byłam pewna, że jestem wśród tych pięciu niesklasyfikowanych. Nie wierzyłam, że mogę wygrać...


Łza mi się nawet zakręciła w oku, ale się opanowałam, bo przecież ... rozmazałby się makijaż. Zaraz po ceremonii zadzwoniłam do rodziców. Ela, czy to wszystko co powiedziałaś jest prawdą? - usłyszałam w słuchawce.

Zdaniem jej narzeczonego to właśnie wdzięk zadecydował, że Elżbiecie przypadła korona: Pięknych dziewczyn było w Baden-Baden wiele. Większość dziewcząt miała po kilkanaście olśniewających kreacji. Elżbieta tylko dwie - choć trzeba przyznać - bardzo atrakcyjne - suknię wieczorową z zakładów "Telimena" i  drugą, na motywach ludowych, uszytą  w pracowni "Justyna Fashion Studfio" z ręcznie malowanego, milanowskiego jedwabiu. Ale jak Królowa potrafiła je nosić!

Po konkursie Elżbieta Lebioda podpisała roczny kontrakt jako modelka i fotomodelka.




Źródła cytatów: Barbara Henkel, Kobieta i życie oraz Zygmunt Włoczewski, Przyjaciółka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz